MediaPublic
Duminică, 25 Iunie 2017 20:27      RSS RSS
Home Politic | Economic | Social Ştiinţă şi Cultură Lege şi Justiţie | Interviu | Externe | Sport | Monden
Ultimele stiri
Anenii Noi Basarabeasca Briceni Cahul Călărași Cantemir Căușeni Cimișlia Criuleni Dondușeni Drochia Dubăsari Edineț Fălești Florești Glodeni Hîncești Ialoveni Leova mun. Bălți Mun. Bender mun. Chișinău Mun. Tiraspol Nisporeni Ocnița Orhei Rezina Rîșcani Sîngerei Șoldănești Soroca Ștefan Vodă Strășeni Taraclia Telenești Ungheni UTAG

Consumul de combustibil-celule. -o noua directie in automobilistica

Joi, 03 Noiembrie 2016 09:11
Ştiinţă şi Cultură
Consumul de combustibil-celule.  -o noua directie in automobilistica

 Vorbind de transportul ecologic: o serie de mașini electrica diferite sunt deja pe piață. Ele nu ard combustibili fosili, și nu emit gazele cu efect de seră. Până în prezent, gama acestor mașini precum și bateriile care durează mai mult, au fost obstacolele majore cu care constructorii de automobile s-au confruntat. A existat totuși  progres în această zonă. Iată cele mai recente noutăți din domeniul e-mobilității:

 

Bateriile care conțin ioni de litiu sunt în multe dispozitive de azi - de la ceasuri la mașini electrice. O mare parte dintre acestea sunt produse în fabrici din Asia. 
La Institutul Fraunhofer pentru Sisteme de Producție și Design de Tehnologii din Berlin, o baterie înlocuibilă pentru camioane este aproape gata pentru producția de serie. Design-ul este o stivă de 800 de celule litiu-ion. Este foarte greu și costisitor pentru a o face. 

Dar există un mare plus la această noua baterie. Aceasta va permite transportatorilor să-și dubleze capacitățile, deoarece șoferii nu vor mai trebui să aștepte ore în șir la stațiile de încărcare. O baterie epuizată poate fi pur și simplu schimbată pentru una încărcată. Relativ vorbind, cu toate acestea, nu puteți ambala cu-adevărat suficientă energie în bateriile cu litiu-ion. 

De aceea, cercetătorii caută alternative. Cum ar fi bateria litiu-aer. În centrul său este un sistem care ”respiră”, trăgând oxigenul de care are nevoie pentru reacția de producere a energiei din aerul înconjurător. 
Această tehnică permite desenelor sau modelor să aibă un nivel de densitate de energie de până la cincisprezece ori mai mare decât bateriile reîncărcabile convenționale. Asta ar rezolva o problemă majoră în e-mobilitate: autonomia. Dar dezvoltarea sa ar putea dura un deceniu sau mai mult. 

Firma de start-ul ”Ubitricity” abordează un alt obstacol major în domeniu: lipsa de stații de încărcare. La un centru de tehnologie pentru electromobilitate la Berlin, compania de exemplu, caută modalități de a ajunge la unele surse de alimentare, precum lămpile stradale. 

Un cablu de încărcare inteligent, ține evidența fluxului de energie electrică. Clienții ar putea fi apoi fi facturați  lunar pentru ceea ce au folosit. Până la zece procente din totalul lămpilor stradale ar putea fi modificate pentru a acționa ca stații de încărcare. 
Și e-mașinile ar putea fi în curând apărea pe străzi fără a avea fi prinse de vre-o priză  - datorită consumului de combustibil-celule. 

Nu cu mult timp în urmă, celulele de combustibil au fost luate în considerare pe scară largă ca o tehnologie de vârf, dar în ultimul timp a avut loc o renaștere a interesului pentru centralele miniaturale electrice verzi, care funcționează pe hidrogen. 

Construite în straturi, precum un sandwich, pilele de combustie funcționează prin conversia energiei chimice din hidrogen. Cu ajutorul unei membrane ... .... electronii sunt împărțiți de atomii lor de hidrogen și transformați într-un canal. Curentul electric este creat odată ce acestea sunt atrase de oxigen pe cealaltă parte. 
Hidrogenul și oxigenul reacționează între ele pentru a crea apa. O componentă costisitoare din sistem este membrana. Până în prezent, ea trebuia să fie făcută din platină. 

Cercetătorii de la Universitatea Tehnică din Berlin au testat cu succes un aliaj de fier. Această descoperire ar putea aduce în curând costurile celulelor de combustibil dramatic de jos - aducând chiar mai mult interes în domeniu. 

Mobilitatea durabilă fără emisii, are un viitor luminos. 


Media Public




Cuvinte cheie:



Din aceeaşi categorie
Savantii in apararea Terrei Show în noaptea dintre ani. Atmosferă de sărbătoare la Orhei și Bălți O adevarata fantezie arhitecturala Arta din carti vechi Bradul regal  Noutati de la Festivalul DOKfilm In ajutor celor in dificultate dupa accidente Despre Iasi ROBERT FICHEUX , omul căruia ROMÂNIA îi datorează graniţele


Tu si Legea
 

Tu si Legea


Meteo

Chişinău 28 C°
Bălţi 29 C°
Edineţ 30 C°
Cahul 29 C°

Curs valutar

1 EUR = 20.4283 MDL
1 USD = 18.2968 MDL
1 RUB = 0.306 MDL
1 RON = 4.4527 MDL

Sondaj


MediaPublic RSS | Publicitate | Ajutor | Contacte
Acasă | Sus