MediaPublic
Vineri, 23 Iunie 2017 18:40      RSS RSS
Home Politic Economic Social | Ştiinţă şi Cultură | Lege şi Justiţie | Interviu | Externe | Sport | Monden
Ultimele stiri
Anenii Noi Basarabeasca Briceni Cahul Călărași Cantemir Căușeni Cimișlia Criuleni Dondușeni Drochia Dubăsari Edineț Fălești Florești Glodeni Hîncești Ialoveni Leova mun. Bălți Mun. Bender mun. Chișinău Mun. Tiraspol Nisporeni Ocnița Orhei Rezina Rîșcani Sîngerei Șoldănești Soroca Ștefan Vodă Strășeni Taraclia Telenești Ungheni UTAG

Tunelul Gotthard Base un proiect european

Luni, 13 Iunie 2016 18:33
Economic
Tunelul Gotthard Base un proiect european

 Conectarea Europei prin cel mai lung tunel feroviar din lume a durat o lungă perioadă de timp, a început în 1999. De curând a fost deschis tunelul Gotthard Base.

Un proiect imens de inginerie. A fost excavat prin Alpii elvețieni. Tunelul de cale ferată de 57 de kilometri lungime va scurta excursia dificilă cu 30 de kilometri. Se așteaptă ca Gotthard să aibă un impact enorm asupra transportului european de marfă, trecerea de la transportul rutier la cel feroviar al mărfurilor. Trenurile de călători vor urma.  Inginerii au finisat cu un an mai devreme și fără supra finanțare.

Burghiile uriașe făcute de compania germana Herrenknecht au curățit drumul prin munte. Acum e timpul să sărbătorim.Tunelul se extinde prin 57 de kilometri de versant.

A fost o întreprindere masivă. Timp de 17 ani, 2400 de muncitori au participat în a face ceea ce este acum cel mai lung și cel mai adânc tunel cu trafic. Tunelul Gotthard se extinde de la Erstfeld în cantonul elvețian Uri la Bodio în cantonul Ticino. 325 trenuri vor trece prin tunel în fiecare zi.

În loc de a trece peste Alpi, vor trece prin el.La restaurantul de lângă gară, tunelul este subiectul fierbinte al conversațiilor. Ceferiştii de multe ori se adună aici pentru masa de prânz. Au crescut în acești munți. Acum, vor păstra tunelul în condiții de siguranță și vor monitoriza șinele de cale ferată.

Scopul tunelului a fost de a trece de la traficul rutier la cel de cale ferată. Se planifică că peste 40 de milioane de tone de marfă vor trece prin tunel în fiecare an.

Construirea tunelului a adus multe locuri de muncă pentru Uri, cel mai slab canton din punct de vedere economic din Elveția. Și a adus venituri fiscale.

Elvețienii speră că tunelul va reduce aglomerarea traficului rutier și va deveni mai prielnic asupra mediului înconjurător. Urban Camenzind, un membru al guvernului cantonul, spune că cooperarea dintre vecinii Elveției este esențială. Tunelul a fost construit pentru a prelua transportul de marfă de pe șosele. Dar este o problemă internațională, care depinde și de rutele de acces din Germania și Italia. Atunci când căile de acces vor fi finisate, va exista o conexiune rapidă, prietenoasă cu transportul de marfă din portul Rotterdam, în Nord, prin Germania și Elveția, la Genova în Sud.

Traficul de marfă este programat să înceapă în decembrie 2016. Trenurile vor circula cu 100 de kilometri pe oră, unul după altul. Trenurile de călători vor merge cu 250 de kilometri pe oră.

Au loc și construcţii în munți deasupra tunelului. Sunt ridicate hoteluri și clădiri cu apartamente. Conexiunea Nord-Sud prin Europa nu este doar un proiect de transport. Are un obiectiv de a atrage vizitatori în regiune. Un investitor internațional participă la acest proiect.

Un teren de golf va fi deschis, și o stațiune de schi se află în construcție. Agentul imobiliar Markus Berger spune că un sfert dintre apartamente sunt deja vândute.

Proiectul  va costa 2 miliarde de franci elveţieni. 550 de milioane dintre ei au fost deja investiți. Investim în avans, în infrastructură și pregătirea primului hotel și primelor clădiri cu apartamente. Toate acestea au creat noi locuri de muncă aici, 120 de kilometri de pârtii de schi sunt programate a fi finisate până în iarna 2018. Acesta poate fi adânc sub munți, dar impactul tunelului Gotthard este de mare anvergură.


Media Public




Cuvinte cheie:



Din aceeaşi categorie
Banca Mondială a revizuit o creștere economică de 2,8 % pentru R. Moldova în 2017 Legea privind reforma sistemului de pensii, publicată în Monitorul Oficial Bugetul Chisinaului pentru 2017 Veniturile provenite din vânzarea serviciilor în sectorul comunicațiilor electronice, în scădere  Victor Bodiu a recunoscut INDICAŢIILE primite de la Filat în privinţa BEM Guvernul propune prelungirea dreptului de a desfăşură comerţul cu amănuntul în baza patentei Licitaţia privind reabilitarea reţelelor de apă din capitală Sefa DNA din România  a comentat ancheta în dosarul fraudei din sistemul bancar din Moldova Preturile la alimente  in aceasta perioada oscileaza


Tu si Legea
 

Tu si Legea


Meteo

Chişinău 29 C°
Bălţi 24 C°
Edineţ 21 C°
Cahul 30 C°

Curs valutar

1 EUR = 20.4283 MDL
1 USD = 18.2968 MDL
1 RUB = 0.306 MDL
1 RON = 4.4527 MDL

Sondaj


MediaPublic RSS | Publicitate | Ajutor | Contacte
Acasă | Sus